Dinara AD je osnovana na Svetu petku 27. 10. 1952. godine, kao državno preduzeće finansiran kao reparacioni posleratni dug od strane Republike Mađarske. Tih godina se kreće u saradnju sa najznačajnijim Mađarskim proizvodjačem iza branše auto industrije kao što su Ganz Mavag (lučke dizalice, železnički vagoni i kompozicije), pored ostalog i “plavi voz”, auto industrija Scepel, Raaba, (kamioni, osovine, motori, šasije), zatim Ruskim I Beloruskim proizvodjaćima kao što su, Liaz, Maz, Holandski Koni, Nemački Messer i mnogi drugi.
Osamdesetih godina je ostvarena uspešna poslovnotehnička saradnja sa nizom tada Jugoslovenskih fimi kao što su Fabrika kliznih ležajeva Kotor, Soko Mostar, Železara Smederevo, Utva Pančevo, 21 Maj Beograd, IMR Rakovica, Petar Drapšin Mladenovac, Kobest Mladenovac, Industrija kotrljajućih lezajeva Beograd, Fabrika vagona Kraljevo, Prva petoletka Trstenik, Goša Smederevska palanka i niz drugih.
Devedesetih godina Dinara DD je kroz vreme a shodno svojim razvojnim potrebama formirala samostalna preduzeća kao što su Dinara Servis, Dinara broker, Dinara Banka, Dinara osiguranje, Dinara gradnja, Dinara agrar, Dinagent, Dinara mašine i alati, dinara inženjering i ostali koje kreću svoji samostalnim putem tržeći prostor i sreću na otvorenom tržištu.
Godine 2005. tadašnje rukovodstvo donosi odluku o izdvajanju firmi Dinara Servis i Dinara Gradnja podelom imovine i vlasničke strukture čime postaje akcionarko društvo i uključuje se na Beogradsku berzu.